Gå till innehåll
Gå till startsidan
  • Logga in
  • Hem
  • För bostadssökande
  • För hyresgäster
  • På gång
  • Vi är Salabostäder
  • Kontakta oss
  • Sök ledigt
  • Registera dig i bostadskön
  • Serviceanmälan
  • Autogiro och e-faktura
  • Frågor och svar
  • Kontakta oss

Senaste nytt

Vi söker en drifttekniker med inriktning ventilation och energi

March 17, 2025

Läs mer

Grussopning 2025

March 11, 2025

Nu är det dags att börja sopa bort gruset i våra områden. När vi kört igenom alla områden en gång så finns tid att komma tillbaka en andra gång och sopa upp det grus som blev kvar efter grovsopningen.

Justering av tid för nyckelinlämning vid avflyttning

February 5, 2025

För att öka möjligheterna för en väl fungerande inflyttning justerar vi tiderna för nyckelinlämning från och med månadsskiftet mars/april.

Visa mer

Projektnyheter

Bergvärme i Salbohed och Sätrabrunn

January 27, 2025

I april 2024 inleddes arbetet med att bytet från pellets/olja till bergvärme i Salbohed. Här är några bilder från projektets gång. Samma konvertering utfördes även i Sätrabrunn, där arbetet gick parallellt. Installationen färdigställdes i slutet av 2024.

Uppfräschning av Burspråk på Dammgatan 3 och 15

December 4, 2024

Ett arbete som genomfördes nyligen är en uppfräschning av burspråken på gavlarna vid Dammgatan 3 och 15. Vi har bytt panel och fönsterglas, samt lagt plåt och målat 22 fönster.

Dammgatan 19: Inflyttning

May 20, 2024

Den första maj var Salabostäder på plats för inflyttning, delade ut nycklar och svarade på frågor från nya hyresgäster.

Visa mer

För bostadssökande

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna ställa dig i kö och slutligen bli hyresgäst. Du finner också information om våra bostadsområden och vilka lägenheter som är lediga på respektive område.

För hyresgäster

Välkommen som hyresgäst hos Salabostäder! Här har vi samlat boendeinformation och allt som kan vara bra att veta om livet i hyresrätt. Från praktiska saker som vad du behöver tänka på inför inflyttning och vad du får göra om i lägenheten, till dina skyldigheter som hyresgäst och vad som ingår i hyran.

Vi är Salabostäder

Här hittar du information om oss som företag. Från vår vision och vårt miljöarbete, till hur vår organisation är uppbyggd....

Frågor och svar

Ingår kakel i kök i standarden och hur vet jag om mitt kakel byts ut i samband med hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll?

Kakel är en bedömningsfråga, och är ingenting som ingår i underhåll av väggar.

Hur vet jag att det är någon från Salabostäder som ringer på dörren?

Det är lätt för dig som hyresgäst att ta reda på om det är någon från Salabostäder som ringer på din dörr.
Vi legitimerar oss alltid. Vi kan dessutom hänvisa till informationsutskick som förberett dig på vårt besök.

Anledningar till att vi kommer hem till dig

Du har gjort en serviceanmälan

Har du gjort en serviceanmälan kan vi, eller någon entreprenör, behöva komma hem till dig för att lösa problemet. Har du angett att du inte vill att vi går in med huvudnyckel ringer vi innan, men då kan personen som ringer hänvisa till din serviceanmälan. Blir du osäker, kontakta kundservice.

Vi utför arbeten i fastigheten

Ibland utför vi arbeten i våra fastigheter som gör att vi behöver komma hem till dig. Om det är aktuellt informerar vi alltid i god tid innan vi kommer, antingen via trapphusinformation eller direkt i din brevlåda.

Om du får ett besök och personen inte kan legitimera sig, släpp inte in den personen.

Om du är osäker – kontakta kundservice

Kontakta kundservice om du är osäker på om det verkligen är en person som antingen jobbar hos oss eller någon av våra entreprenörer. De kan kontrollera om det är sant eller inte.

Om det är en falsk person – gör så här

Om personen inte kommer från oss eller någon av våra entreprenörer, gör en polisanmälan.

Du får gärna ringa eller mejla kundservice och berätta. Då får vi veta om det är ett problem vi behöver informera om.

Kontaktuppgifter

Skicka e-post till kundservice
eller ring oss på 0224 – 858 00

Vad händer om en hyresgäst avlider och borgensman finns?

När ett dödsfall inträffar så kräver Salabostäder hyra från dödsboet under uppsägningstid och tid för tömning av lägenhet. Finns inga pengar i dödsboet så går vi vidare till borgensman med kravet. Det finns inget som löser borgensmannen ur sitt åtagande i samband med hyresgästens dödsfall.

Får jag ha parabolantenn?

I vårt digitala utbud via bredband finns de flesta kanalerna att tillgå. Vi rekommenderar därför att du i första hand använder det.

Om du vill använda parabolantenn, tänk då på följande:

  • Parabolantennen ska monteras på insidan av ditt balkongräcke. Skulle den vara felmonterad kommer du att behöva åtgärda det.
  • Vid eventuell flytt och/eller nedmontering är det ditt ansvar att bekosta och återställa allt till sitt ursprung. Om du inte gör en korrekt återställning debiteras du 3500 kronor.

Läs mer om bredband och tv

Visa mer

Genvägar

Uthyrningsregler

Våra bostadsområden

Trygghet och störningar

Kontakta oss

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med vår e-tjänst.

Öppettider

Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00

Lunchstängt: 12:00 — 13:00

Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.

E-tjänst

Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster.

Till e-tjänster

Mejla

Skicka e-post till info@salabostader.se

Skicka mejl

Besök oss

Besök oss på Brunnsgatan 31, 733 31 Sala, vardagar mellan 13:00-16:00.

Visa karta

Ring oss

Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)

Alla kontaktuppgifter

Adress
Salabostäder AB, Box 63, 733 21 Sala

Besöksadress
Brunnsgatan 31, 733 31 Sala

Telefon
0224-858 00

E-post
info@salabostader.se

Salabostader.se

Om webbplatsen
Tillgänglighet
Miljöpåverkan

Ändra cookie-inställningar